Tento projekt je zaměřený na rozvoj motivace a zájmu žáků o vzdělávání, rozvoj klíčových kompetencí a podporu individuálního přístupu k romským žákům vzdělávaným v inkluzivních kolektivech základních škol. Projekt nastaví kreativní výuku vybraných předmětů na naší škole. Bude probíhat v období od 1. 5. 2015 do 31. 3. 2016 v rámci vyučování. Součástí projektu je spolupráce vyučujícího s umělci, kteří se zúčastní výuky a jejichž práce je hrazena z daného projektu. "Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů
www.fondnno.cz
www.eeagrants.cz , Nadací Karla Janečka
www.nadacekj.cz a Roma Education Fund
http://www.romaeducationfund.hu/.
Více o projektu:
http://www.crea-edu.cz/kreativni-partnerstvi-podpora-vzdelavani-romskych-zaku-0
O aktivitách projektu vás budeme průběžně informovat.
Projekt naplňuje výstupy ze školního vzdělávacího programu v oborech Člověk a jeho svět, Jazyk a jazyková komunikace, Člověk a svět práce, Člověk a umění a prolíná se předměty Prvouka, Český jazyk, Výtvarná výchova, Pracovní činnosti.
Aktivita č. 1
Zde www.youtube.com/watch?v=EH888ZkRFW8 si můžete prohlédnout naši první animaci.
A zde www.youtube.com/watch?v=Sv9PyUUt0iE tu druhou, mnohem lepší.
Aktivita č. 2
Aktivita č. 3
Aktivita č. 4
Aktivita č. 5
Aktivita č. 6
Aktivita č. 7
Projekt nazvaný Chemické hrátky je realizován ve třídě 8.B v předmětu chemie, zároveň se aktivity prolínají do předmětu český jazyk, občanská výchova, hudební výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. Cílem projektu je propojení světa chemie, chemických vazeb a reakcí se vztahy mezi lidmi. V projektových blocích třída spolupracuje s umělcem, tanečnicí Isabel Cristinou Mendosa Piedrahitou, a chemii se nejen učí, ale sami se stávají chemickými prvky, částicemi hmoty a vznikají mezi nimi nejrůznější vazby. Všechny aktivity jsou postaveny na pohybu vlastního těla. Závěrečným výstupem celého projektu bude pohybové přestavení „ O družném Floriánovi“, kde žáci budou prezentovat chemický svět.
1. setkání
seznámení s umělcem, prezentace, kdo je Isabel, co dělá atd.
hravé pohybové aktivity vedoucí k seznámení s žáky, jejich jmény a zájmy
hra molekuly, pohyb, vazby, sledování vazeb a interakcí mezi žáky ve třídě
cíle projektu, žáci si volí, co chtějí, abychom v projektu dělali
2. setkání
Téma: Složení atomu
pohybové aktivity:
a) žáci se stanou protonem, neutronem, elektronem a vytvářejí atom podle zadání
b) hra na molekuly a sloučeniny, žáci mají na čele napsanou značku prvku a tvoří molekuly např. H 2 O, nebo H 2 SO 4
3. setkání
Téma: Chemické prvky, český a latinský název, značka, protonové číslo
pohybové aktivity:
a) vyjádření značky prvku vlastním tělem
b) pohybová hra, hledání českého a latinského názvu, každý si vylosuje lísteček s názvem prvku a musí se ve třídě najít dvojice např. vodík a hydrogenium. Všechny dvojice se seřadí podle rostoucího protonového čísla a představí svůj prvek pohybem.
c) skupinová aktivita, kdy žáci hledají po třídě rozmístěné obálky, v nich jsou obrázky, vyjadřující, kde se určitý chemický prvek využívá. Cílem je poznat o jaký prvek se jedná, najít jeho značku v periodické tabulce, popř. latinský název
4. setkání
Téma: Periodická soustava prvků, skupiny, periody
činnosti: PC aktivita, vyhledávání informací o významných skupinách prvků v PSP na internetu
kreslení atomů podle skupin a period
pohybová aktivita:
dva týmy, žáci zakreslují prvky na tabuli podle periody, ve které se v PSP nachází, důležité sledovat, aby se prvky neopakovaly. Cestou k tabuli plní žáci úkoly např. říct libovolné číslo ve španělštině.
Dnes naše škola spustila nové internetové stránky.