Fulltextové vyhledávání 2.0

Drobečková navigace

Domů > Základní škola > Projekty a dotace > Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků

Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků



Tento projekt je zaměřený na rozvoj motivace a zájmu žáků o vzdělávání, rozvoj klíčových kompetencí a podporu individuálního přístupu k romským žákům vzdělávaným v inkluzivních kolektivech základních škol. Projekt nastaví kreativní výuku vybraných předmětů na naší škole. Bude probíhat v období od 1. 5. 2015 do 31. 3. 2016 v rámci vyučování. Součástí projektu je spolupráce vyučujícího s umělci, kteří se zúčastní výuky a jejichž práce je hrazena z daného projektu. "Projekt je podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz, www.eeagrants.cz , Nadací Karla Janečka a Roma Education Fund.

O aktivitách projektu vás budeme průběžně informovat.

Projekt II. A - Království dědy Mecháčka

Projekt naplňuje výstupy ze školního vzdělávacího programu v oborech Člověk a jeho svět, Jazyk a jazyková komunikace, Člověk a svět práce, Člověk a umění a prolíná se předměty Prvouka, Český jazyk, Výtvarná výchova, Pracovní činnosti.

Aktivita č. 1

Aktivita č. 2

  • zahájení projektu ve školním roce 2015/16
  • setkání s umělci Matějem Smetanou a Marií Stindlovou (základy animace, hravá cvičení)

Aktivita č. 3

  • vymýšlení postavy a charakteru dědy Mecháčka a jeho kamarádky veverky
  • diskuse v kruhu
  • orientace v místní mapě

Aktivita č. 4

  • společný nákres okolí Nejdku - "Království dědy Mecháčka"

Aktivita č. 5

  • kreativní tvorba postav - loutky dědy Mecháčka a veverky

Aktivita č. 6

  • tvoření a vyprávění vlastních příběhů, obrázková osnova

Aktivita č. 7

  • vycházka do lesa - hledání vhodného místa k tvoření
  • stavba příbytků a přístřešků pro lesní obyvatele
  • animační hrátky v přírodě

Projekt 8. B - Chemické hrátky

Projekt nazvaný Chemické hrátky je realizován ve třídě 8.B v předmětu chemie, zároveň se aktivity prolínají do předmětu český jazyk, občanská výchova, hudební výchova, výtvarná výchova, tělesná výchova. Cílem projektu je propojení světa chemie, chemických vazeb a reakcí se vztahy mezi lidmi. V projektových blocích třída spolupracuje s umělcem, tanečnicí Isabel Cristinou Mendosa Piedrahitou, a chemii se nejen učí, ale sami se stávají chemickými prvky, částicemi hmoty a vznikají mezi nimi nejrůznější vazby. Všechny aktivity jsou postaveny na pohybu vlastního těla. Závěrečným výstupem celého projektu bude pohybové přestavení „ O družném Floriánovi“, kde žáci budou prezentovat chemický svět.

1. setkání

  • seznámení s umělcem, prezentace, kdo je Isabel, co dělá atd.
  • hravé pohybové aktivity vedoucí k seznámení s žáky, jejich jmény a zájmy
  • hra molekuly, pohyb, vazby, sledování vazeb a interakcí mezi žáky ve třídě
  • cíle projektu, žáci si volí, co chtějí, abychom v projektu dělali

2. setkání

Téma: Složení atomu

Pohybové aktivity:

  1. žáci se stanou protonem, neutronem, elektronem a vytvářejí atom podle zadání
  2. hra na molekuly a sloučeniny, žáci mají na čele napsanou značku prvku a tvoří molekuly např. H 2 O, nebo H 2 SO 4

3. setkání

Téma: Chemické prvky, český a latinský název, značka, protonové číslo

Pohybové aktivity:

  1. vyjádření značky prvku vlastním tělem
  2. pohybová hra, hledání českého a latinského názvu, každý si vylosuje lísteček s názvem prvku a musí se ve třídě najít dvojice např. vodík a hydrogenium. Všechny dvojice se seřadí podle rostoucího protonového čísla a představí svůj prvek pohybem.
  3. skupinová aktivita, kdy žáci hledají po třídě rozmístěné obálky, v nich jsou obrázky, vyjadřující, kde se určitý chemický prvek využívá. Cílem je poznat o jaký prvek se jedná, najít jeho značku v periodické tabulce, popř. latinský název

4. setkání

Téma: Periodická soustava prvků, skupiny, periody

Činnosti: PC aktivita, vyhledávání informací o významných skupinách prvků v PSP na internetu

Kreslení atomů podle skupin a period

Pohybová aktivita: dva týmy, žáci zakreslují prvky na tabuli podle periody, ve které se v PSP nachází, důležité sledovat, aby se prvky neopakovaly. Cestou k tabuli plní žáci úkoly např. říct libovolné číslo ve španělštině.

Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků
Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků
Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků
Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků
Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků
Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků
Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků
Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků
Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků
Kreativní partnerství - podpora vzdělávání romských žáků